söndag 4 juni 2017

Vecka 23

Hejsan alla fina elever!



På tisdag den 6 juni är skolan stängd. Det är Sveriges nationaldag.


Novo: Familj och släkt nr 14, 15 och 16. Repetera nr 2 – 13.


Min balkong
Min balkong är ganska stor. Sex personer kan sitta
tillsammans där. På fredag ska jag handla växter till
balkongen.


Jag tänker köpa tio blommor och några
örtväxter. Persilja, dill och gräslök är goda örter.
Jag planerar att köpa några tomatplantor också.


På söndag fyller jag 35 år. Då får jag fyra gäster. Vi ska
äta middag på balkongen. Då blir det problem.


Min balkong är för liten!



En vanlig dag - filmer




Vokaler






Lyssna





Sjung med! Anita Hegerland: Mitt sommarlov



Väder




Vi ses i skolan!


Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.