söndag 2 juli 2017

Vecka 27


Hej alla fina elever!


Nu arbetar vi med Novo: Hälsa nr 2, 3, 4, 5, 6, 7, 22, 23, 24.

Diktamen på torsdag: rad 8 – 15!

Min helg
1.   I fredags kväll gick jag på bio med min bästa kompis. Vi såg
2.   filmen Vilse i Paris. Sedan åt vi spansk mat på en dyr
3.   restaurang. Det var gott.

4.   I lördags vaknade jag klockan nio. Jag duschade, drack kaffe
5.   och åt en stor smörgås med ägg. Sedan tvättade jag kläder.
6.   Jag städade också. Min sambo hjälpte mig. Vi gjorde fina
7.   smörgåsar som vi la i en ryggsäck.

8.   På eftermiddagen promenerade vi i parken. Fåglarna sjöng
9.   och barnen lekte. Några hundar sprang vid vattnet. Vi tog
10. fram våra smörgåsar. Plötsligt kom två hundar. De tog vår
11. mat. Jag älskar att vara ute i naturen men jag gillade inte
12. de där hundarna.

13. På vägen hem köpte vi pizza och godis. Sedan hade vi en
14. mysig kväll framför teven. Jag somnade i soffan. På natten
15. drömde jag om en dum hund.

16. I söndags låg jag i soffan och läste en bok. Min sambo spelade
17. dataspel. På kvällen satt vi på balkongen och pratade. Vi
18. bestämde att vi ska köpa en hund.


Nyheter på lätt svenska

Fritid

Verb i preteritum



Musik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.