söndag 16 december 2018

Vecka 51 & 52


🎅   Hej alla fina elever!  🎄

Vecka 51                    Vinter och jul. Ordföljd.
MÃ¥ndag 17/12            Lektion med Kristine
Tisdag 18/12              Lektion med Kristine. Diktamen.
Onsdag 19/12             Före paus: Pyssel med barn frÃ¥n förskolan.
                                   Efter paus: Station. Vi slutar kl. 16.30.
Torsdag 20/12            Lektion med Kristine. Diktamen.
                                   SprÃ¥kcafé pÃ¥ biblioteket 10 elever 15.00.
Fredag 21/12              Julfika med aktiviteter kl. 13.00 - 15.00.

Vecka 52                    PÃ¥ stan/Familj och släkt
MÃ¥ndag 24/12            Julafton. Skolan är stängd.
Tisdag 25/12              Juldagen. Skolan är stängd.
Onsdag 26/12             Annandag jul. Skolan är stängd.
Torsdag 27/12            Station med Kristine och Ullis.
Fredag 28/12              Station med Kristine och Anna.

Vecka 1                      PÃ¥ stan/Familj och släkt
MÃ¥ndag 31/12            NyÃ¥rsafton. Skolan är stängd.
Tisdag 1/1                  NyÃ¥rsdagen. Skolan är stängd.
Onsdag 2/1                 Station med Kristine och Martin.
Torsdag 3/1                Station med Cecilia och Martin.
Fredag 4/1                  Station med Kristine och Martin.

Repetera Novokursen PÃ¥ stan.
Har du tränat mycket i Novo: På stan? Då kan du göra prov Höra och prov Läsa. Prata med din lärare!

Skrivuppgifter får du av din lärare.


Diktamen på tisdag 18/12
Samuel är på besök i Östersund

Jag bor hos en kompis i Östersund. Vi har 20 grader kallt här. Ute får man is i näsan.

Vi åker skidor på dagarna. I skogen äter vi apelsiner. Sedan dricker vi varm choklad.

Hemma i huset äter jag soppa och ett äpple. Jag dricker ett glas rött vin. Klockan tio går jag till sovrummet.

Diktamen på torsdag 20/12
På vardagarna arbetar jag alltid mycket. På helgerna träffar jag ofta familjen och mina kompisar. Jag tycker om att gå på restaurang ibland. Italiensk och kinesisk mat är jättegott.

När jag är hemma läser jag ofta böcker eller tittar på teve. Jag gillar också att promenera. På min semester brukar jag resa till ett varmt land. Där kan jag sola och bada.

Nu är det jul igen.
Nu är det jul igen och
julen varar fram till påska.
Nu är det jul igen.
Nu är det jul igen och
julen varar fram till påska.
Men det var inte sant
och det var inte sant för
där emellan kommer fasta
och det var inte sant
och det var inte sant för
där emellan kommer fasta.

Ordföljd
Ordföljd (film)

Jul

Läsa

Skriva

Har eller är

Musik

Julfilmer


Vi ses i skolan!

God jul!
Kristine

🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄🎅



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.