söndag 14 juli 2019

Vecka 29


Hej alla fina elever!

Måndag 15/7: Lektion med Kristine
- Vad gjorde du i helgen?
- Veckans diktamen
- Erik & Lina (Novo)
- Eget arbete

Tisdag 16/7: Lektion med Kristine
- Livrustkammaren & lite svensk historia
- Diktamen
- Skriva brev

Onsdag 17/7: Station
Vad behöver du träna? Novo, bloggen, läsa, skriva, prata, titta på film ...

Torsdag 18/7: Studiebesök på Livrustkammaren med lärare Yousef
Kl. 13.15: Tillsammans med Yousef går ni till Folkungagatan. Där tar ni buss nummer 2 eller 76 till Slottsbacken i Gamla stan. Den ligger nära museet Livrustkammaren. Efter det kan ni promenera i Gamla stan.
Ta med ditt Access-kort!

Fredag 19/7: Lektion med Yousef
- Samtal om besöket på Livrustkammaren.
- Grupparbete: skriv till Kristine och berätta om besöket. (Vad var bra? Vad var inte så bra? Vad var mest intressant? Vad var roligast? På museet lärde vi oss …).
- Eget arbete

Novo: Arbeta med kursen Familj & släkt.
- Klockan och måltider
- Erik och Lina
- Ljud utan bokstäver (repetera)

Familj & släkt: Uppdrag Läsa (svara på papper)

Veckans skrivuppgift:
Skriv till en vän eller en släkting. Berätta vad du brukar göra i skolan.

Diktamen på tisdag 16/7 – och/men/eller/som

1. Jag äter ett äpple och min mamma äter en apelsin.

2. Jag läser en bok men min kompis lyssnar på musik.

3. Jag har en vän som heter Jan.

4. I skolan har jag kompisar som går i andra klasser.

5. Jag har många kompisar som kommer från olika länder.

6. Jag är sjuk men jag vill stanna i skolan.

7. Jag gillar choklad som är mörk.

8. Jag ska köpa en röd jacka eller en röd tröja.

9. Jag har barn som studerar i Stockholm.

10. Hon är inte duktig på engelska men hon är duktig på svenska.

11. Jag äter mat och dricker juice eller vatten.

Studiebesök på torsdag 18/7

Sommar i Stockholm

Övningar till texten Peter längtar hem

Uttal
A
O 
Å 
U 
O/U

Träna

Grammatik

Lyssna

Läs och lyssna

Titta och lyssna

Skriva

Musik

Nyheter

Väder

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)


Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!


Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.