söndag 1 december 2019

Vecka 49


På stan - studievecka 1


Hej alla fina elever!

Den här veckan börjar vi med kursen På stan. Det är bra att arbeta med kursen i Novo.

Måndag 2/12: Lektion med Kristine
- Vi studerar orden till Diktamen 1 (Novo)
- Kl. 14.00 Skrivtest
- Konversation
- Novo

Tisdag 3/12: Lektion med Kristine
- Diktamen 1
- Vi läser texten Diktamen 2
- Övningar till texten
- Planera vad du ska göra på stationen på onsdag

Onsdag 4/12
Kl. 13-15 lektion med Anette
- Vokaljympa
- Uttal K (Novo)
- På torget (Novo)
Kl. 15.20-17 Station med Anette och Ulrika

Torsdag 5/12: Lektion med Kristine
- Diktamen 2
- Tina går och handlar (Mål 1 sidan 154-156)
- (Mål 1 övningsbok sidan 87-88)
- Planera vad du ska göra på stationen på fredag

Fredag 6/12
Kl. 13-15 Lektion med Kristine
- Frågor till Kristine
- Novo / bloggen
Kl. 15.20-17 Station med Anette och Cecilia

Novo: Arbeta med kursen På stan.
- Mat
- Dryck
- På torget
- Pengar
- Uttal K

Du kan också repetera allt i kursen Hälsa.

Veckans skrivuppgift:
Skriv en text och berätta:

Vad brukar du äta och dricka till frukost / till lunch / till middag?
Vad tycker du om att äta eller dricka?
Vad tycker du inte om att äta eller dricka?

Diktamen 1 på tisdag 3/12 Novo modul På stan: Mat, Dryck, Pengar
ett nötkött,  ett fläskkött,  en kyckling,  ett skaldjur,  en smörgås,  en saft,  en läsk,  en juice,  en mjölk,  en choklad,  ett te,  ett kaffe,   ett mynt,  en sedel,  ett öre,  en krona

Diktamen 2 på torsdag 5/12
Hon tycker om bilar.
Han tycker om att köra bil.
Jag tycker om min klass.
Jag tycker om att studera svenska.
De tycker om glass.
Han tycker om att äta skaldjur.
Jag tycker om Sverige.
Hon tycker om att bo i Sverige.
Vi tycker inte om musik.
Han tycker inte om att laga mat.
De tycker inte om mjölk.
Hon tycker inte om att äta grönsaker.
Jag gillar bananer.
Jag gillar att promenera i parken.
Jag gillar inte apelsiner.
Jag gillar inte att simma.

Beställa

Tycka om...

Uttal

Klockan

Frågeord

Pronomen

Substantiv

Lyssna

Läsa

Läs och lyssna

Skriva

Träna mer

Musik

Nyheter

Väder

Film med Imse och Vimse

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)


Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!

Hälsningar
Kristine





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.