söndag 22 mars 2020

Vecka 13



HEMMA – Studievecka 3 (av 6)


Hej alla fina elever!

Jag hoppas att ni mår bra! Jag saknar er i skolan! Vi vet inte hur länge ni måste studera hemma. Är det svårt att studera hemma?

Ni kan mejla mig om ni har frågor. Ni kan komma till skolan och hämta ett häfte eller visa vad du gjorde förra veckan. Skolans reception är öppen måndag - fredag klockan 10.00-12.00 och 13.00-15.00. Receptionen finns på plan 4.

Du kan också skriva mejl till mig. Klicka här!

Tusen tack till lärare Sabina som har gjort filmerna för måndag och tisdag!


Måndag 23/3:
- Studera 45 minuter i modulen Hemma i Novo
- Arbeta med häftet Skriva brev. Klicka här!
Här kan du läsa och höra vad du ska göra i häftet idag. Klicka här!

Tisdag 24/3:
- Studera 45 minuter i modulen Hemma i Novo
- Arbeta med häftet Skriva brev. Klicka här!
Här kan du läsa och höra vad du ska göra i häftet idag. Klicka här!

Onsdag 25/3:
- Studera 45 minuter i modulen Hemma i Novo
- Läs brevet från Stina. Klicka här!
1. Svara på frågorna.
2. Svara på brevet. Skicka ditt svar till mig senast på fredag!

Torsdag 26/3:
- Studera 45 minuter i modulen Hemma i Novo
- Titta på filmen – Rum och möbler. Träna på orden. Klicka här!
- Lyssna och svara på frågor  – Var finns toaletten? Klicka här!
- Musik: Oskar Linnros - Från Balkongen Lyssna här!

Fredag 27/3:
- Studera 45 minuter i modulen Hemma i Novo
- Lyssna och läs – Var bor du? Klicka här!
- Skriv ett brev till mig. Berätta om din vecka.
  • Vad gjorde du vecka 13?
  • Vad var bra?
  • Vad var inte bra?
  • Hur studerade du hemma?
  • Hur mycket studerade du hemma (tid)?
Skicka brevet till mig senast på lördag kl. 17.00!



Novo Arbeta med studieguide Hemma.

Repetera:
- Vilken våning?
- Hur stor...?
- Ett hus
- En penna, många pennor

Studera:
- I, på, under
- Lång och kort vokal
- Vanliga adjektiv
- Vad finns i området?





Uttal

Substantiv – singular och plural

Adjektiv – en, ett, plural

Prepositioner


Jag önskar er en fin vecka!

Hälsningar
Kristine




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.