söndag 12 februari 2017

Vecka 7


Hej alla fina elever!


Fortsätt att jobba med Novo: På stan. Träna gärna hemma!


Diktamen på torsdag

ÄR                                                             HAR
Jag är en flicka.                                        Jag har en flicka.
Lisa är svensk.                                          Hon har en svensk bil.
Anders är från Sverige.                           Anders har svenska föräldrar.
Anette är lärare.                                      Anette har ett jobb.
Gustav är sjuk.                                         Han har diabetes.
Jag är trött.                                               Jag har ont i huvudet.
Jag är sambo.                                           Jag har en sambo.
Anna är bra.                                              Anna har ett bra jobb.
Jag är fattig.                                              Jag har inga pengar.



ÄR eller HAR?

Titta på information: Film














Vi ses i skolan!



Hälsningar

Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.