söndag 19 februari 2017

Vecka 8

Hej alla fina elever!

 

Hur går det med kursen På stan i Novo? Jag tror att många börjar bli klara.

 

Diktamen på torsdag: rad 4 – 9

1.    Hej pappa!

2.    Mamma berättade att du är förkyld. Jag hoppas att du mår
3.    bättre nu. Själv mår jag kanonbra.

4.    Vi hade skolfest i fredags. Många elever gjorde mat hemma
5.    och tog med sig till festen. Det blev ett jättefint knytkalas.
6.    Vi åt mat från många olika länder. Jag testade nästan alla
7.    rätter. Det smakade supergott!

8.    En del elever bar traditionella kläder. Några spelade och sjöng.
9.    Allt var fantastiskt!

10.   I helgen sov jag mycket eftersom jag mådde dåligt. När jag
11.   vaknade i morse kände jag mig pigg och kry.

12.   Krya på dig!

13.   Puss och kram
     Karoline



Preteritum










Adjektiv




Vi ses i skolan!


Hälsningar

Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.