söndag 3 september 2017

Vecka 36


Hej alla fina elever!

Veckans Novo: Arbeta med kursen På stan nr 2, 3, 4, 5 ,6 ,7, 12 och 13.

Veckans text. Diktamen på torsdag.

                                                                                                             Stockholm 4/9 2017

Hej!

Jag heter James och kommer från England. Jag är 34 år gammal och gift med Ann. Vi kom till Sverige för åtta månader sedan. Först bodde vi i Göteborg men nu bor vi i Stockholm.

Vi har tre barn, två flickor och en pojke. Flickorna heter Maria och Helena. De går på lågstadiet. Pojken heter Richard och går i förskolan.

I Stockholm finns det många jobb. Jag arbetar som plattläggare på ett litet företag. Vi bygger golv och väggar i badrum och kök. Ann jobbar som sjuksköterska på Sankt Görans sjukhus.

Tre kvällar i veckan studerar jag svenska för invandrare. Jag går också på en danskurs tillsammans med min fru. På fritiden promenerar vi i parken. Ibland går vi på Skansen eller Gröna Lund.

Min bästa årstid är våren.  Då kommer värmen och allt blir ljust och grönt. Alla svenskar gillar våren.  Ibland kan man se människor som sitter med ansiktet mot solen.

Jag saknar min familj i England men jag trivs jättebra i Sverige.

Med vänlig hälsning
James Bond










Nyheter

Film

Musik

Vi ses i skolan!

Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.