söndag 11 februari 2018

Vecka 7



💑   Hej alla fina elever!

PĂ„ tisdag Ă€r det fettisdagen. DĂ„ Ă€ter vi semlor (en semla). PĂ„ onsdag Ă€r det Alla hjĂ€rtans dag. Firar du Alla hjĂ€rtans dag? Är du romantisk?

Arbetar du med din mobil eller en surfplatta? TÀnk pÄ att den hÀr bloggen fungerar bÀst med Puffin browser.

MĂ„l 1 – lyssna!

Novo: Kurs HĂ€lsa. Arbeta med nr: 16, 17, 18, 19 och 22.
Repetera gÀrna nr. 2, 5, 9 och 10.

Veckans skrivuppgift: Skriv ett brev till en lÀkare. Vad gör du för att mÄ bra? Hur hÄller du dig i form? Det blir skrivtest pÄ mÄndag 19/2.

Diktamen pĂ„ tisdag den 13/2.  Orden finns i Novo: HĂ€lsa nummer 17 och 19.
en vĂ„rdcentral,  en lĂ€kare,  en sjuksköterska,  ett vĂ€ntrum,  en röntgenbild,
en undersökning,  ett blodprov,  ett urinprov,  ett blodtryck,  en brand,
en olycka,  ett inbrott
LĂ€r dig en/ett utantill!

Diktamen pĂ„ torsdag den 15/2  Rosanna skriver ett mejl till sin lĂ€rare.
Hej Annika!

Jag kan inte komma till skolan imorgon. Jag tror att jag har influensa. Min kropp vÀrker och jag har hög feber. NÀsan Àr tÀppt och jag har ont i halsen.

Imorgon ska jag gÄ till vÄrdcentralen. Sedan mejlar jag dig.

HĂ€lsningar
Rosanna

Pronomen


Ordföljd
Ordföljd 1 (nybörjare)
Ordföljd 2 (nybörjare)

HĂ€lsa

Adjektiv och kÀnslor

Uttal


Skriva

Lyssna

LĂ€s

FrÄn Talang i fredags (TV4)

Musik

Film

Vi ses i skolan!

HĂ€lsningar
Kristine
💙💚💛💜💙💚💛💜💙💚💛💜💙💚💛💜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.