söndag 4 februari 2018

Vecka 6



Hej alla fina elever!

På tisdag är jag inte i skolan. Jag ska gå på en intressant föreläsning. Ni har lektion med en annan lärare och det är viktigt att ni kommer till skolan.

På onsdag har alla lärare personalmöte. Lektionen börjar kl. 15.00. Kom i tid!

Novo: Kurs Hälsa. Arbeta med nr: 11, 12, 13, 14, 15 och 22.
Repetera gärna nr. 2, 5, 9 och 10.

Veckans skrivuppgift: Skriv ett brev till en vän. I brevet ska du berätta hur du trivs i Sverige och vad du gör i Sverige. Det blir test på måndag 12/2.

Det blir ingen diktamen på tisdag men träna på dessa ord
Hur känner du dig?
glad       ledsen       arg       förvånad       trött       pigg       rädd
sjuk       frisk       lycklig       sur       orolig       besviken       stressad

Diktamen på torsdag 8/2
Jag känner mig trött på morgonen och pigg på kvällen.
Jag känner mig glad när jag får en fin komplimang.
Jag brukar skratta mycket när jag ser en rolig film.
Jag brukar gråta när jag ser en sorglig film.
Jag blir förvånad när någon överraskar mig.
Jag blir besviken när mina elever inte gör sina läxor.
Jag är rädd för spindlar och ormar.
Jag är lycklig eftersom jag har ett bra liv.





Hälsa

Adjektiv och känslor

Uttal


Skriva

Lyssna

Läs

Från Talang i fredags (TV4)

Musik

Film


Vi ses i skolan!

Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.