söndag 8 juli 2018

Vecka 28


Hej alla fina elever!

Måndag: Skrivtest kl. 14.00. Vi tränar preteritum (prata och skriva).
Tisdag: Test: läsa och höra. Diktamen.
Onsdag: Lektion med Anette. Substantiv.
Torsdag: Uttal med Anette. Diktamen med Kristine.
Fredag: Station

Vi arbetar med kursen Hemma: Arbeta speciellt med:
- Hur stor...
- Ett hus
- Rickard och Sandra
- En penna, många pennor
Vi arbetar med kursen Hemma (och Resor) vecka 27 – 36.

Skrivuppgift. Det blir test på måndag 16/7.
Skriv ett brev till en klasskompis. Berätta vad du gjorde i helgen. På bloggen finns flera filmer som hjälper dig.

Diktamen på tisdag 10/7
Vad gjorde du i helgen?
träffade   pratade   surfade   tränade   studerade
spelade   tittade   vaknade   somnade   skrattade
gick   satt   låg   åt   drack   köpte   lekte   läste

Diktamen på torsdag 12/7
Hej Kalle!

Hur mår du och din familj? Jag mår bara bra.

Jag ska berätta vad jag gjorde i helgen.

I fredags träffade jag en kompis som heter Pamela. Vi gick på bio men filmen var dålig. Sedan åt vi pasta på en italiensk restaurang. Efter det åkte jag hem och la mig. Jag var jättetrött.

I lördags var jag hemma. Jag städade, tvättade kläder och lagade mat. Min man hjälpte mig. Jag studerade svenska också men bara en timme. I lördags kväll tittade vi på fotboll på teve. Sedan somnade jag i soffan.

I söndags promenerade vi i parken men det var mycket varmt.

Vad gjorde du i helgen?

Vi ses nästa vecka!

Kram
Sofia


Vad gjorde du igår – i lördags – i helgen – i förra veckan?

Substantiv


Läs

Titta och lyssna

Läs och lyssna

Skriva

Grammatik

Uttal

Nyheter

Musik

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)

Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att den här bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!

Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.