söndag 5 augusti 2018

Vecka 32


Hej alla fina elever!

Måndag: Lektion med Kristine.
Tisdag: Lektion med Kristine. Diktamen.
Onsdag: Lektion med Maria. Novo/bloggen. Test läsa.
Torsdag: Lektion med Anna. Diktamen ”en sak”. Test höra.
Fredag: Station med Cecilia och Ullis.

Vi arbetar med kursen Hemma:
- Ursäka, var ligger...?
- Grannar (text med frågor)
- Meddelanden

Skrivuppgift.
Berätta om en sak som du tycker om. Använd adjektiv!

Diktamen på tisdag 7/8
Hen
Jag är kort och ganska smal. Mitt hår är långt, tjockt och rött. Mina ögon är stora och gröna. Jag har alltid små fräknar i ansiktet. Min näsa är liten.

Jag har ofta en gul tröja och svarta byxor på mig. Mina skor är svarta. Jag har bruna glasögon ibland.

Jag gillar mitt utseende. Ibland skulle jag vilja vara blond och lite längre.

Diktamen på torsdag 9/8.
Min sak
Arbeta i par. Skriv en diktamen tillsammans. Berätta om en sak (eller två) men berätta inte var det är. Dina kompisar ska gissa. Är det en säng, en bil, en dator?


Prepositioner
På, hos, i - film

Elevspel

Här eller där

Har eller är

Lyssna

Läs och lyssna

Läsa

Titta och lyssna

Skriva

Uttal

Nyheter

Musik

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)

Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att den här bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!

Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.