söndag 12 augusti 2018

Vecka 33


Hej alla fina elever!

Måndag: Lektion med Kristine.
Tisdag: Lektion med Kristine. Diktamen.
Onsdag: Lektion med Anette. Novo/bloggen.
Torsdag: Lektion med Anette/Kristine. Diktamen.
Fredag: Station med Cecilia och Ullis.

Vi arbetar med kursen Hemma:
- Meddelanden
- Skiljetecken
- I E Ä
- Ordföljd med inte
Vi arbetar med kursen Hemma och Resor vecka 27 – 36.

Skrivuppgift. Det blir test på måndag 20/8!
Skriv ett brev till en kompis och berätta om din skola.
Var ligger skolan? Vilken tid studerar du? Vad gör du på lektionerna? Vad gör du när det är paus? Har du bra kompisar i skolan?

Diktamen på tisdag 14/8
en punkt   ett frågetecken   ett utropstecken   ett komma   en mening
ett meddelande   till salu   säljes   önskas köpa   köpes   önskas hyra
sökes   uthyres   upphittat   borttappat    efterlyses

Diktamen på torsdag 16/8.
Hej Sofia!

Jag hoppas att du mår bra! Jag mår toppen! Mamma och pappa mår också bra.

Nu studerar jag sfi kurs B på Annaskolan i Eneberga. Skolan börjar klockan 13.00 och slutar klockan 17.00. Vi läser och skriver. Vi lyssnar och pratar också. Det är viktigt att träna nya ord och grammatik. Jag studerar mycket hemma varje dag. Ibland har vi test. Det är svårt.

Vi har paus i 20 minuter. Jag fikar och pratar med mina kompisar. De är jättesnälla och roliga. Vi skrattar mycket.

Går du också i skolan nu?

Vi ses i oktober!

Kram

Lovisa

Svenska med baby börjar i september! http://svenskamedbaby.se/

Ordföljd

Blir eller är

Här eller där

Har eller är

Lyssna

Läs och lyssna

Läsa

Skriva

Uttal

Nyheter

Musik

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)

Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att den här bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!

Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.