söndag 9 september 2018

Vecka 37


Hej alla fina elever!

Måndag: lektion med Kristine.
Tisdag: lektion med Kristine. Test Höra. Diktamen.
Onsdag: Station (Novo, skriva, läsa, tala ...)
Torsdag: lektion med Anette. Diktamen.
Fredag: lektion med Abdel.

Obs! Kristine är bortrest 13/9 – 5/10. Anette är vikarie.

·        Gamla Novo: Hälsa
·        Nya Novo: Fritid

- Olika fritidsintressen
- Vad gör du på fritiden?
- Vill du följa med?
- Alltid, aldrig, ofta ...
- Har du lust att ...?
- Uttal Y, Ö och U

Skrivuppgift
Träna på att skriva texter i preteritum (dåtid).


Diktamen på tisdag 11/9
Hej Lotta!                                            Stockholm den 10/9 2018

Hur har du det? Jag har det bra.
Just nu sitter jag på en pizzeria och dricker kaffe.

Jag trivs bra i Stockholm och jag har många vänner. Nu bor jag
och familjen i en fin lägenhet. Den ligger nära centrum.

Jag studerar svenska alla vardagar. På helgen träffar jag ofta min
kompis Anna. Vi tränar och fikar i stan. Nästa vecka ska jag börja
praktisera på en förskola. Det ska bli kul!

Kan du hälsa på mig snart? Jag saknar dig!

Peter och barnen hälsar.


Många kramar
Lisbeth

Diktamen på torsdag 13/9
simmar,     dansar,    tränar,     går på gym,     joggar,     fiskar,     spelar gitarr,    spelar piano,     sjunger,     spelar datorspel,    leker,     bakar,     målar,     syr,    går på teater,    går på bio,     träffar kompisar,     fikar,     fotograferar,     rider
Kan du ändra verben till infinitiv? Kan du ändra verben till preteritum?

Fritid - filmer

Blandad grammatik

Ordkunskap

Fraser ...

Läs och lyssna

Lyssna

Skriva

Uttal 
uttal.se

Nyheter

Musik (Repetition)

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)


Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att den här bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!


Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.