söndag 7 oktober 2018

Vecka 41


Hej alla fina elever!

Min semester är slut. Nu ska det bli roligt att jobba! Jag hoppas att ni också vill jobba med det svenska språket.  :)

Måndag: lektion med Kristine.
Tisdag: lektion med Kristine. Test höra. Diktamen.
Onsdag: Station (Novo, skriva, läsa, tala ...)
Torsdag: lektion med Anette. Diktamen. Test läsa och skriva.
Fredag: lektion med Anette.

Novo: Kurs Hälsa. Arbeta med:
Sjukdomar och symtom
Uttal rd, rt, rn, rs
Olga beställer en tid
Frånvaroanmälan
På vårdcentralen

Veckans skrivuppgift: Träna på att skriva en frånvaroanmälan. Exempel finns i Novo och här nedanför.

Diktamen på tisdag den 9/10  Rosanna skriver ett mejl till sin lärare.
Hej Annika!

Jag kan inte komma till skolan imorgon. Jag tror att jag har influensa. Min kropp värker och jag har hög feber. Näsan är täppt och jag har ont i halsen.

Imorgon ska jag gå till vårdcentralen. Sedan mejlar jag dig.

Hälsningar

Rosanna

Diktamen på torsdag den 11/10.  Orden finns i Novo: Hälsa – På vårdcentralen
en vårdcentral,  en läkare,  en sjuksköterska,  ett väntrum,  en röntgenbild,
en undersökning,  ett blodprov,  ett urinprov,  ett blodtryck

Lär dig en/ett utantill!

Hjälpverb och infinitiv

Hälsa

Uttal

Skriva

Lyssna

Läs

Musik

Nyheter

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)


Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att den här bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!


Hälsningar
Kristine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.