måndag 15 april 2019

Vecka 16



🐣🐤🐥🐤🐣 

Hej alla fina elever!

Välkomna till en kort vecka på Medis!

Måndag 15/4: Lektion med Kristine och intro
- Vi arbetar med veckans diktamen
- Påsk
- Novo: Hälsa
- Individuellt arbete

Läs Socker i Språkvägen B sidan 111. Arbeta sedan med övningar:

Tisdag 16/4: Lektion med Kristine i sal 1, plan 4
- Hur ofta?
- 14.15 litet skrivtest
- Diktamen kl. 15.20
- Planera vad du vill arbeta med på onsdag!
- Individuellt arbete kl. 16.00

Onsdag 17/4: Nya stationer med Abdel och Anette!

Torsdag 18/4: Lektion med Anette och Kristine
- Hälsa: dialoger
- Fika med Anette och Kristine
Skolan stänger kl. 15.00.

Fredag 19/4: Skolan är stängd!

Vecka 17 - 18
- Måndag 22/4 är skolan stängd.
- Onsdag 1/5 är skolan stängd.

Novo: Arbeta med kursen Hälsa.
- Min, mitt, mina (repetera)
- Frånvaroanmälan (repetera)
- På vårdcentralen
- På Apoteket
- 1177
- Hur ofta?

Veckans skrivuppgift
Skriv en frånvaroanmälan till din chef eller din lärare.

- Berätta varför du inte kan komma till jobbet/skolan.
- Berätta när du kan komma tillbaka till jobbet/skolan.
- Avsluta med ditt namn.

Exempel 1
Hej Anders!

Jag är förkyld och kan inte komma till skolan den här veckan.
Vi ses på måndag!

Mvh
Mirna Rödnäsa

Exempel 2
Hej Sara!

Min dotter är sjuk så jag måste stanna hemma idag.
Jag kan jobba på torsdag och fredag.

Hälsningar
Anton Sovalänge

Exempel 3
Hej Sofia!

Min tvättmaskin är trasig och mina kläder är smutsiga. Jag kan inte gå ut. Jag kommer till skolan om två dagar.

Mvh
Lollo Lortgris

Diktamen på tisdag den 16/4
Påskmat i Sverige
Den traditionella påskmaten är ägg, lax, sill, lamm och potatis.
Till maten dricker man påskmust och påsköl.
Svenskarna äter 17 kilo godis per person och år. Det är mest i världen.
Totalt äter vi i Sverige ungefär 155 miljoner kilo godis varje år.
Till påsk äter vi 6000 ton godis.

Påsk

Hälsa

Grammatik

Skriva 2B

Nyheter

Väder

Musik

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)


Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!

Glad påsk!
Kristine
🐣🐤🐥🐤🐣




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.