söndag 4 augusti 2019

Vecka 32

Hej alla fina elever!

Måndag 5/8: Lektion med Anna
- Presentation – muntlig
- Prata om vädret
- Läsa diktamen 1 (repetera ja- och nej-frågor)
- Subjektspronomen

Tisdag 6/8: Lektion med Anna
- Läsa diktamen 2 – subjekts- och objektspronomen
- Kl. 13.50 test höra (två delar)
- Kl. 15.30 test läsa
- Konversation
- Planera vad du ska göra på stationen på onsdag!

Onsdag 7/8: Station med Lisa och Ulrika
Vad behöver du träna? Novo, bloggen, läsa, skriva, prata, titta på film ...

Torsdag 8/8: Lektion med Alexander och Anna
- Novo och bloggen eller läsa bok
- Kl. 15.30 test skriva
- 16.30 Diktamen 1 i par eller liten grupp

Fredag 9/8: Lektion med Anna
- Subjekts- och objektspronomen
- Diktamen 2 helklass
- Annas val

Novo: Arbeta med kursen Familj & släkt.

Repetera kursen Familj & släkt!

Familj & släkt: Uppdrag Läsa (svara på papper)
Familj & släkt: Uppdrag Skriva (på papper)

Veckans skrivuppgift:
Skriv ett brev till någon i din familj eller till en kompis. Berätta om en resa.

Exempel: Vart reste du? Med vem/vilka reste du? När reste du? Varför reste du? Hur reste du (bil, tåg, flyg…)? Vad gjorde du på resan? Vad åt du? Var det en bra resa? Varför var resan bra?

Diktamen på torsdag 8/8
Stänger affären klockan 18.00?
Spelar de tennis varje vecka?
Har vi diktamen på tisdag?
Läser hon böcker ibland?
Arbetar Per och hans bror nästa vecka?
Studerar de sfi på förmiddagen?
Slutar lektionen klockan 17.00?
Äter hon pizza varje dag?
Vaknar dina föräldrar klockan 6.30 på lördagar?
Flyttar din syster nästa vecka?

Övning: Ändra frågorna till meningar! Exempel: Affären stänger klockan 18.00. / Klockan 18.00 stänger affären.

Diktamen på fredag 9/8
Jag städar varje vecka. Min fru hjälper mig.
Kan du komma hem till mig ikväll? Jag vill träffa dig.

Vi studerar svenska. Läraren hjälper oss.
Ni måste gå nu. Taxin väntar på er.

Robert och Eva är gifta. Han kommer från Polen och hon kommer från Sverige. Han älskar henne och hon älskar honom.

De bor i Lund. De har en fin lägenhet. Den är stor. Ibland besöker jag dem och ibland besöker de oss.

Älskling, älskar du mig? Ja, jag älskar dig!

Öva pronomen

Klockan

Träna

Läs och lyssna

Lyssna

Läsa

Ordkunskap

Uttal
A
O 
Å 
U 

Skriva

Musik

Nyheter

Väder

Filmer
Vi ses vi hörs kap 1 – 10 (nybörjare och 2B)

Arbetar du med mobil eller surfplatta? Tänk på att bloggen fungerar bäst med Puffin browser.

Vi ses i skolan!


Hälsningar
Kristine



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.