söndag 28 januari 2018

Vecka 5



Hej alla fina elever!

Tittar ni på svensk TV? Jag kan rekommendera två program som passar hela familjen. Titta på Talang, TV4 fredagar kl. 20.00. Titta också på Mello (Melodifestivalen), SVT1 lördagar kl. 20.00.

Novo: Kurs Hälsa. Arbeta med: 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 och 13

Veckans skrivuppgift: ”Mina intressen” Berätta om dina intressen. Det blir test på måndag 5/2

Diktamen på tisdag 30/1
Jag vill ha ett papper, tack.
Du kan komma hem till mig på lördag.
Du får parkera här.
Jag måste åka till Uppsala på onsdag.
Jag brukar borsta tänderna varje morgon.
Du behöver köpa nya skor.

Diktamen på torsdag 1/2
Mina intressen
Jag gillar att laga mat hemma. Ibland bjuder jag mina vänner på middag. De brukar säga att min mat är god.
På kvällarna tycker jag om att titta på filmer. Komedier och romantiska filmer är bäst. Jag kan titta på flera filmer samma kväll.
På fritiden brukar jag träffa mina kompisar. Vi går på café och dricker kaffe tillsammans. Sedan promenerar vi i stan och tittar i affärer.
Jag brukar simma i simhallen på söndagar. På sommaren joggar jag i parken med min hund. Jag älskar hundar!

Hälsa

Hjälpverb och infinitiv

Huvudsats + huvudsats

Uttal


Skriva

Lyssna

Läs

Från Talang i fredags (TV4)

Musik

Film

Vi ses i skolan!

Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.