söndag 8 oktober 2017

Vecka 41


Hej alla fina elever!


Min semester var jättebra! Först var jag hemma en vecka. Sedan åkte jag till Mallorca som är en spansk ö. Jag simmade, promenerade, träffade nya kompisar, åt god mat och läste böcker. Jag var där i två veckor. I lördags kväll kom jag hem till Stockholm.


När hade du semester senast? Vad gjorde du då? Vad vill du göra när du har semester


Novo: På stan. Du kan arbeta med allt. Nummer 18, 20, 21, 23 och 24 är extra viktiga.


Diktamen på tisdag


Hen


Jag är kort och ganska smal. Mitt hår är långt, tjockt och rött. Mina ögon är stora och gröna. Jag har alltid små fräknar i ansiktet. Min näsa är liten.


Jag har ofta en gul tröja och svarta byxor på mig. Mina skor är svarta. Jag har bruna glasögon ibland.


Jag gillar mitt utseende. Ibland skulle jag vilja vara blond och lite längre.

 


Adjektiv övningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.