söndag 5 november 2017

Vecka 45


Hej alla fina elever!

Information
  • På tisdag är Kristine ledig men inte Soile. Det är lektion som vanligt.
  • På torsdag har vi ett lärarmöte kl. 13.00. Lektionen börjar kl. 15.10.
Novo: kurs Hemma. Arbeta med nummer 2, 3, 4, 5, 6, och 10. Träna på orden! Hur många ord kan du lära dig på en vecka?

Skrivuppgift: Vad gjorde du i helgen? Träna på att skriva i preteritum (dåtid). Det blir test på måndag 13/11.

Veckans diktamen blir på fredag. Träna på rad 4 – 12.
1.  Hej pappa!  
                                                
2.  Mamma berättade att du är förkyld. Jag hoppas att du mår       
3.  bättre nu. Själv mår jag kanonbra.                                 

4.  Vi hade skolfest i fredags. Många elever gjorde mat hemma     
5.  och tog med sig till festen. Det blev ett jättefint knytkalas.         
6.  Vi åt mat från många olika länder. Jag testade nästan alla         
7.  rätter. Det smakade supergott!                                                     

8.  En del elever bar traditionella kläder. Några spelade och sjöng.
9.  Allt var fantastiskt!                                                                         

10. I helgen sov jag mycket eftersom jag mådde dåligt. När jag      
11. vaknade i morse kände jag mig pigg och kry.                           

12. Krya på dig

Puss och kram                                                                                     
 Karoline



Bostad – hög nivå

Ordningstal
Film

Träna preteritum


Vänliga hälsningar
Kristine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.