måndag 1 januari 2018

Vecka 1



God fortsättning!

Jag hoppas att ni har haft en bra nyårshelg. För mig blev det en trevlig helg med god mat och goda vänner.

Novo: Repetera kursen Hemma. Snart börjar vi med en ny kurs.

Skrivuppgift till måndag 8/1: Skriv ett brev till en vän eller släkting. Berätta vad du gör i skolan och vad du gör på fritiden.

Diktamen till torsdag 4/1
Hej mamma!

Hur mår du? Jag mår bara bra. Nu studerar jag sfi.
Det betyder svenska för invandrare. Jag har lektioner
måndag - fredag från klockan 13.00 till klockan 17.00.

Vi läser, lyssnar, skriver och pratar på svenska. 
Ibland har vi test. Det är svårt men jag är ganska duktig.

Jag har bra kompisar i skolan. Vi fikar och pratar på
rasterna. På lektionerna hjälper vi varandra.

På fritiden tränar jag svenska. Jag lånar böcker på
biblioteket och tittar på svensk teve. Jag tränar också
på att lyssna och skriva. Jag gillar att studera.

På helgen är det mycket att göra. Jag måste handla 
mat, städa och tvätta kläder. Ibland promenerar jag 
i parken tillsammans med mina kompisar. På 
kvällarna tittar jag alltid på svensk teve.

Jag trivs jättebra i Sverige men jag saknar dig!

Kram
Lovisa

Lyssna

Läsa

Uttal

Vägbeskrivningar

Grammatik

Musik

Film

Vi ses i skolan!

Hälsningar
Kristine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.